Resmi Rahmad Darmawan Melatih Persija

Advertisement
Persija Jakarta akhirnya telah rasmi mempunyai pelatih baru untuk mengharungi Indonesia Super League 2015. Klub asal ibu kota memutuskan untuk menunjuk Rahmad Darmawan sebagai Pengganti Benny Dolo, yang didepak kerana gagal membawa Persija menembus babak delapan besar ISL musim lalu. RD, sapaan Rahmad, bukan wajah asing untuk Macan Kemayoran. Kerana eks pelatih Persebaya Surabaya dan Arema Malang (sekarang Arema Cronus) itu pernah mengurus Persija tahun 2006 dan 2010-2011.

Bahkan sewaktu RD masih aktif sebagai pemain, dirinya juga merupakan penggawa Persija pada era 1994-1995. Yang mana pasukan berkostum oren adalah klub pertama RD selepas membela PON Lampung.

"Kenapa coach RD? kerana dia juga pernah menjadi pemain Persija. Selain itu, dia juga mempunyai visi yang sama bukan hanya soal mengantarkan Persija," ungkap presiden Persija saat memperkenalkan RD, Kamis (27/11 ), di kantor Persija.

Sebelumnya, Persija giat untuk menggait pelatih asal Serbia milik Pelita Bandung Raya, Dejan Antonic. Namun yang bersangkutan masih terikat kontrak sehingga akhir musim depan dengan The Boys Are Back.

"Memang soal saya dengan Persija, ada sesuatu yang direncankan dan tidak boleh diwujudkan dan ada juga tiba-tiba datang di depan mata. Saya dengan Persija memang pendek (pembicaraanya), kira-kira dua hari saya berbincang dengan Persija dan sekarang saya hadir di sini , "ungkap RD. WELCOME RD.

Source : Goal.com
Image via : 9ikanews

Jangan sampai ketinggalan berita-berita terbaru dan terbaik dari blog Antv Bola. Berlangganan melalui email sekarang juga yah :) :

0 Response to "Resmi Rahmad Darmawan Melatih Persija"

Post a Comment