Marcelo: Orang-orang Cemburu Kepada Ronaldo

Advertisement
Komen Xabi Alonso yang meragukan Cristiano Ronaldo layak meraih gelaran pemain terbaik dunia tahun ini berbuntut panjang. Ucapan itu ternyata membuat pelbagai bekas rakan di Real Madrid mula berpandangan sinis kepadanya.

Marcelo adalah salah satunya. Bek asal Brazil itu menyindir Alonso dengan menyatakan kalau sekarang banyak orang yang sirik dengan kehebatan pemain berjuluk CR7.


"Banyak orang cemburu dengan apa yang boleh dicapai Ronaldo. Dia selalu bekerja keras dan profesional hebat yang selalu punya hasrat buat meraih kemenangan," kata Marcelo.


Khas buat Alonso, Marcelo menyatakan jika perpindahan pemain tengah asal Sepanyol itu ke Bayern Munich pada awal musim kemarin tak banyak berpengaruh buat pasukan. Dia mengaku kalau sekarang Los Blancos sudah langsung mencari penggantinya.


"Kita tahu Alonso telah memberikan banyak hal bagi Madrid. Tapi di sini, ketika seorang pemain pergi, maka pemain bagus lain akan datang," sambungnya dikutip Soccerway.


Dan untuk perkataan Alonso tentang Manuel Neuer sebagai penjaga gol terbaik yang pernah bermain bersamanya, Marcelo menganggap sebagai hal lumrah.


"Semua orang bebas dengan pandangannya. Kami saling menghormati. Kalau pendapat saya, Iker Casillas adalah yang terbaik. Setelah itu Keylor Navas dan Fernando Pachecho," lanjut pemain asal Brazil itu.


Sumber : Goal

image via Zimbio

Jangan sampai ketinggalan berita-berita terbaru dan terbaik dari blog Antv Bola. Berlangganan melalui email sekarang juga yah :) :

0 Response to "Marcelo: Orang-orang Cemburu Kepada Ronaldo"

Post a Comment