MU Incar Kiper Barcelona Marc-Andre Ter Stegen

Advertisement
Pada musim ini David de Gea semakin menunjukkan kematangannya di bawah palang gol Manchester United. Namun, hal tersebut juga membuat pemain asal Sepanyol itu terus diburu kelab-kelab kaya, khususnya gergasi Sepanyol, Real Madrid.

Seperti yang dilaporkan oleh Express, kekuatan dana Los Merengues nampaknya bakal membuat De Gea dan Setan Merah luluh. Kini, bagi menyiasat perkara tersebut, pasukan asuhan Louis van Gaal pun mula meneka penjaga gol yang bakal mampu menggantikan de Gea.

Pilihan pun jatuh pada penjaga gol kedua Barcelona, Marc-Andre Ter Stegen. Meskipun saat ini jam terbangnya minimum, penjaga gol antarabangsa Jerman tersebut dianggap mumpuni untuk menjaga gawang Setan Merah dari serbuan penyerang-penyerang lawan.


Ter Stegen sendiri dibeli Blaugrana dari Borussia Moenchengladbach pada musim panas 2014. Sempat digadang-gadang bakal menggantikan Victor Valdes yang hengkang, Ter Stegen harus berkongsi tempat dengan penjaga gol utama, Claudio Bravo.


Sejauh ini, pengurus Blaugrana, Luis Enrique bermain Bravo di seluruh perlawanan La Liga. Sedangkan Ter Stegen dipercayai mengawal gawang Barcelona saat bertanding di Liga Juara-Juara. Pemain berusia 22 tahun tersebut sudah tampil di empat laga.


Khabarnya, Ter Stegen, yang memang memerlukan masa bermain lebih banyak, bakal dibeli MU pada Januari 2015. Namun, itu semua bergantung dengan pergerakan pemindahan El Real untuk mendatangkan de Gea.


Source : Express


Jangan sampai ketinggalan berita-berita terbaru dan terbaik dari blog Antv Bola. Berlangganan melalui email sekarang juga yah :) :

0 Response to "MU Incar Kiper Barcelona Marc-Andre Ter Stegen"

Post a Comment